Statek rodiny Obročníkových se nachází na konci neprůjezdného údolí osady Skalany nedaleko obce Vyskeř v centrální oblasti Českého ráje asi 5 km jižně od Turnova.

Ubytování je součástí trvale obydleného statku na polosamotě a má vchody do apartmánů ze zadní strany domu. V domě se nachází ještě kožedělná dílna a byt majitelů. Dojnou krávu již od podzimu 2021 nemáme, ale občas zpracováváme mléko nakoupené z nedaleké farmy na různé mléčné produkty pro vlastní potřebu rodiny. Součástí statku je dále bernský salašnický pes a dvě kočky.

Od roku 2010 máme v provozu v okolí domu lukostřeleckou stezku s 28 3D terči a rozstřeliště s terčovnicemi. Prohlídku, případně vyzkoušení lukostřelby lze dohodnout na místě s p. Obročníkem.

Kalendář obsazenosti k nahlédnutí zde:

Virtuální prohlídka:

klikněte pro prohlížení

Klikněte pro zvětšení

Rodina Obročníkových nabízí možnost ubytování ve dvou apartmánech, každý se čtyřmi lůžky a vlastním sociálním zařízením (WC, sprcha, ev. vana).

Apartmán 1 a 2 má vždy dvě lůžka v přízemním pokoji a dvě v podkrovním pokoji, přístupná přes přízemní pokoj. Oba tyto apartmány mají společný hlavní vchod a společnou kuchyň s lednicí, el. sporákem, rychlovarnou konvicí, mikrovlnnou troubou a základním kuchyňským vybavením. Kuchyň je částí společenské místnosti s posezením s televizí, knihovnou a společenskými hrami.

• Lůžkoviny, povlečení, ručník jsou součástí vybavení.
  • V celém objektu funguje wi-fi, hesla na požádání, televize je pouze ve společenské místnosti 1. a 2. apartmánu.
  • V zimě a za chladných dnů si hosté sami topí v krbových kamnech  Jotul. Dřevo je připraveno v dřevníku.
  • Parkovací místa pro hosty jsou vyhrazena u příjezdové cesty, ale pro vyložení a naložení je možno přijet na dvůr, a pak teprve zaparkovat.
  • Dřevěná prolézačka s pískovištěm a klouzačkou a houpačkami pro dětí je k dispozici na vlastní zodpovědnost rodičů.
  • Před vchodem do 1. a 2. apartmánu je společné ohniště se stoly a lavicemi, k dispozici je i jednoduchý gril na dřevěné uhlí.

Statek u Obročníků je vzhledem ke své poloze ideálním místem pro aktivní dovolenou. Poskytuje pobyt ve velmi klidném až romantickém venkovském prostředí, ještě málo zasaženém turismem, a zároveň umožňuje využívat široké nabídky přírodních a kulturněhistorických atrakcí Českého ráje.

Možnost koupání je v asi 2 km vzdáleném koupališti v Kacanovech, dále ve vyhřívaném koupališti v Turnově nebo v nedalekých rybnících u Příšovic či v řece Jizeře.

Pro pěší výlety i cykloturistiku se v okolí nabízejí značené turistické trasy a cyklostezky vedoucí celým Českým rájem. Mezi krásné výletní cíle patři Kopicův statek, kopec Vyskeř s kapličkou, hrad Valdštejn, zámek Hrubá Skála, Hruboskalské skalní město, Podtrosecké rybníky, údolí Žehrovky aj.

Pro vyznavače geocachingu je Český ráj též krajem s velkou hustotou pokladů na krásných místech.

Od roku 2010 je v provozu v lese nad domem i pod domem lukostřelecká stezka s 3D terči

Nakupovat lze nejlépe v Turnově (5 km supermarkety Penny a Lidl) nebo v malém obchodě v obci Olešnice (2 km).

Též lze využít služeb hromadného stravovaní v restauraci Králíček v Kacanovech, v hospodě v Olešnici, v restauraci Ráj ve Skokovech či v penzionu na Vyskři.

Navigace ke statku u Obročníkových – GPS: N50°33.350, E015°10.152

Dopravní dostupnost:

• autem 5 km z Turnova směrem na Kacanovy, Olešnici a Vyskeř;
  • autobusem z Turnova na odbočku do Skalan a dále 1 km pěšky;
  • cyklobusem z Turnova na Mladostov a dále pěšky nebo na kole 0,5 km lesní cestou do skalanského údolí.

Popis cesty autem z Turnova:

• směr na Sobotku;
  • podél supermarketu Penny přes železniční přejezd, projet vesnicí Mašov;
  • na konci Mašova odbočit doleva směrem na Kacanovy;
  • v Kacanovexh u koupaliště odbočit doprava, dojet před Olešnici;
  • na křižovatce u Olešnice u rybníčka odbočit doleva ovocnou alejí směr Vyskeř;
  • asi po 200 m zabočit doleva na Skalany;
  • po úzké asfaltové cestě nejprve rovně, pak u transformátoru vpravo nahoru a dále údolím až na konec asfaltu;
  • statek u Obročníků se nachází ve stráni nalevo od cesty;
  • poznávací znamení je poštovní schránka ve tvaru chaloupky u cesty vlevo a poutač na 3D parkur U Obročníků na parkovišti pro hosty a lukostřelce.